Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Valilikten yeni kararlar… Bu kararlar işçileri ilgilendiriyor

Kocaeli İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu tarafından işçileri ilgilendirecek yeni kararlar alındı

Valilikten yeni kararlar… Bu kararlar işçileri ilgilendiriyor
30 Nisan 2021 - 00:50

Kocaeli İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Vali Seddar Yavuz başkanlığında toplandı. Kurul tarafından alınan kararlara göre, işyeri / fabrika / imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin görev belgesi başvurusunda bulunması gerektiğine ve başvuran kişilerin kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi / zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri / firma yetkilisine imzalatılması gerektiği kararı verildi.

Kurul tarafından alınan bütün kararlar ise şu şekilde:

“1.    Üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere İçişleri Bakanlığımızca yayımlanan önceki Genelgeler ile 27.04. 2021 tarih ve 7576 sayılı Genelgede muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince düzenlenen tüm belgelerin geçerliliğinin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceğine,

2.    29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri / fabrika / imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, e­devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e­ başvuru sistemi üzerinden “görev belgesi” başvurusunda bulunmasının gerektiğine,

3.    e­başvuru sisteminden görev belgesi talebinde bulunulması sonrasında başvurucunun sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu işyeri sicil numarasının belirlenerek, işyerinin faaliyet alanına göre tespit olunan NACE kodunun muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edileceğine,

İlgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacak bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenleneceğine,

4.    Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi / zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri / firma yetkilisine imzalatılmasına,

5.    Başvuruda bulunacak çalışanın e­başvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek­1’de örneği sunulan görev belgesi formunun manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri / firma yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle düzenlenebileceğine,

6.    e-başvuru sitemi üzerinden veya zorunlu hallerde manuel olarak düzenlenen görev belgeleri kapsamında;



İşyeri / firma yetkilisinin, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde / firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan,

Hakkında görev belgesi düzenlenen kişinin ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergahla sınırlı davranmaktan sorumlu olacağına,

7.    Düzenlenen görev belgesinin, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulmasına ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilmesine,

8.    e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan / ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik / yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacağına,

9.    Bu noktada esnaf, sanayi ve / veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilmesine ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin / firmaların bilgilendirilmelerine ve kurallara uymaya teşvik edilmelerine,

10.    Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında / yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan Ek­2’de örneği verilen “Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi”nin düzenlenmesine ve bu kapsamdaki kamu personelinin, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergahla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacağına,

Yukarıda belirtilen esaslar doğrultusunda uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, alınan kararlara uymayanlara Umumi Hıfzıssıhha Kanununun ilgili maddeleri gereğince idari işlem tesis edilmesine, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195. maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına, oy birliği ile karar verildi.”


FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum