TÜMOSAN´ın yerli ve milli motoru test edildi
TÜMOSAN tarafından üretilen FAZ-V emisyon seviyesine sahip motorun emisyon deney testlerine TÜBİTAK RUTE laboratuvarlarında başlandı.
Yayınlanma :
07.06.2023 11:51
Güncelleme :
07.06.2023 11:51


`KENDİ MOTORUMUZU KULLANMA YÖNÜNDE KARAR ALDIK´
Bazı firmaların ithal ikame ürün kullandıklarını fakat kendilerinin bu konuda stratejik davranarak kendi ürettikleri motorla yola devam etmek istediklerini ifade eden Yüksel Özdek sözlerine şöyle devam etti: "Şöyle bir farklılığımız var bir yerli üretici olarak. Ürettiğimiz traktörlerin tamamında kendi motorunu kullanan belki de tek firma olacağız. Çünkü FAZ-V emisyon seviyesine geçildiğinde firmalar bunun yerine ikame ürünler kullanmak zorunda kaldılar veya ithal motor kullanmak zorunda kaldılar. Fakat biz kendi motorumuzla devam etme kararı aldık. Stratejik bir kararı aldık. Bu kararın arkasında üst yönetim kararlı bir şekilde durdu. Ar-Ge yetkililerimiz bu konuda çabalarını azami şekilde gösterdiler. Bu onaydan sonra da tüm traktörlerimizin FAZ 5 emisyonlu olarak sertifikasyon çalışmasını gerçekleştirerek piyasaya arzına başlayacağız. Aynı zamanda bu sadece iç piyasa için değil, Avrupa pazarına da girişimiz için de aslında bir basamak olacak"
`TÜRKİYE´NİN KENDİ ALTYAPISIYLA SAĞLAMIŞ OLMANIN GURURU İÇERİSİNDEYİZ´
Yerli ve milli imkanların kullanılması konusunda önemli adımlar attıklarını anlatan TÜMOSAN Motor Teknolojileri Müdürü Cihan Büyük: "Motorumuz şu anda TÜBİTAK Rute Motor Mükemmeliyet Merkezi´nde FAZ-V emisyon çalışmaları için hazırlanmış olan ve emisyon regülasyon testlerine girecek olan yeni geliştirdiğimiz tamamen yeni tasarım 125 beygir, 4 silindirli motorumuz. Bu motorumuz 3,9 litre. Temel olarak traktör uygulamaları için bu motorumuzu kullanmayı planlıyoruz ancak pek çok alanda, pek çok platforma hizmet edecek özelliğe sahip. Endüstriyel uygulamalar olsun, marin uygulamaları olsun, traktör uygulamaları zaten hakeza olsun bu motorlarımız görev alacaklar. Dünyadaki emisyon regülasyonları çok katı. Bu anlamda da FAZ-V dediğimiz aslında dünyanın en yüksek emisyon standardından bahsediyoruz. Şu anda Türkiye'de bu görmüş olduğunuz 125 beygir, 4 silindir motorumuzla biz aslında bu emisyon standardını artık yakalamış bulunuyoruz. Bunu da Türkiye'deki bir test odasında Türkiye'nin kendi altyapısıyla sağlamış olmaktan da ayrıca gurur içerisindeyiz" dedi.
`´TÜRK MÜHENDİSLERİYLE YERLİ İMKANLARLA GELİŞTİRME FAALİYETLERİNİ DEVAM ETTİRİYORUZ´
Motorun teknik kısımlarını anlatan Cihan Büyük sözlerine şöyle devam etti: "Bu motorumuz aslında bir ticari motor. Ticari standartları sağlayan motor. Bunun yanında biz yeni geliştirdiğimiz 4 silindirli ve 6 silindirli 5.2 litre ve, 7.8 litre motorlarımızı da geliştiriyoruz. Artık Türkiye'de bu emisyon standardını sağlama noktasında bu tesisat yapısına sahip olabildiğimiz için o motorlarımızda orta vadede ve uzun vadede yine FAZ-V dediğimiz emisyon standardına ulaştırmayı hedefliyoruz. Temelde bu yeni motor ailemiz, 55 beygir 3 silindirden başlayarak 4 silindirli 125 beygire kadar bir aralığı kapsamış olacaklar bu anlamda TÜMOSAN aslında Türkiye'nin motor ihtiyacını, ithal motor ihtiyacını yerli imkanlarla sağlamış oluyor. 55 beygirden başlayarak 125 kadar bu motor ailemizle 4 silindirli ve 6 silindirli 7.8 litre yeni motorlarımızda da 540 beygire kadar aslında orta ve uzun vadede çıkmayı planlıyoruz ticari platformlarda. Bu da baktığımız zaman yine 55 beygirden 540 beygire kadar bir motor güç yelpazesini kapsamış olmayı açıklamış oluyor. 55 beygirden 125 beygire kadar bir motor alanını kapsamış oluyoruz bu sayede. TÜMOSAN daha öncesinde olduğu mekanik enjeksiyonlu sistemli motorlarda yerli imkanlarla geliştiriyor olsa da test anlamında, sertifikasyon anlamında yine yurt dışına bağımlılık söz konusuydu. Motorlarımızı alıp Avrupa ülkelerine ya da diğer ülkelere gitmek durumunda kalıyorduk. Ancak şu anda görmüş olduğunuz motoru biz Kocaeli Gebze'de artık testlerini gerçekleştiriyor ve sertifikasyonu alabiliyoruz. Bu bizim için de Türkiye için de çok ciddi bir kazanım. Görmüş olduğumuz motor yine yerli imkanlarla Konya'da üretildi. Bu çok önemli. Çünkü yerlilik biliyorsunuz özellikle yurtdışı bağımlılık noktasında çok kritik öneme sahip. Parçaların tedariği ve imalatı Türkiye'de Konya'da yapılmakla beraber tüm geliştirme çalışmaları, tasarım, mühendislik, anlamında da yine Türk mühendisleriyle yerli imkanlarla geliştirme faaliyetlerimizi devam ettiriyoruz"
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: