Milletvekili Çiler; Meslek Lisesi yoksa, eleman da yok !
CHP Kocaeli Milletvekili Nail Çiler, TBMM’de yaptığı konuşmasında öğretmenlerin sorunlarına dikkat çekerken, ara elaman sıkıntısının giderilmesi için de meslek liselerine ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi. Çiler, konuşmasının devamında ise, ‘’Kocaeli'de 14 tane organize sanayi bölgesi var.. Gebze bölgesinde, yani iş gücünün, sanayinin, emeğin çok yoğun olduğu bu bölgede, 165 bin öğrenci var. 307 tane okul var, bunun yüzde10’u bile meslek lisesi değil. Gebze gibi bir yerde okulların yüzde 10’u bile meslek lisesi değilse eleman bulamazsınız. ‘’ dedi.
Yayınlanma :
10.10.2024 03:46
Güncelleme :
10.10.2024 10:39
GEBZE BÖLGESİ’NDE 307 TANE OKUL VAR, YÜZDE 10’BİLE MESLEK LİSESİ DEĞİL
CHP Kocaeli Milletvekili Nail Çiler, firmaların ara elaman sıkıntısının giderilmesi için de meslek liselerine ağırlık verilmesi gerektiğini söyleyerek, ‘’ ‘’Kocaeli'de 14 tane organize sanayi bölgesi var.. Gebze bölgesinde yani iş gücünün, sanayinin, emeğin çok yoğun olduğu bu bölgede, 165 bin öğrenci var. 307 tane okul var, bunun yüzde 10’u bile meslek lisesi değil. Gebze gibi bir yerde okulların yüzde 10’u bile meslek lisesi değilse eleman bulamazsınız. Değerli Bakanım, yıllar önce sizin kitabınızı okumuştum, daha önce komisyonda da söyledim. Siz o kitapta hibrit eğitim modelinden, Almanya'daki doğal eğitim modelinden söz etmişsiniz. Ve bakan olduktan sonra bizim bölgemize geldiğinizde yeni nesil iş kolları hakkında da konuşmuştuk, bugün biz burada hibrit eğitimi, doğal eğitim modelinin geliştirilmesine ve mesleki eğitimde yeni iş kollarında yapacaklarımızı konuşsaydık hep birlikte buna keşke ‘Evet ‘ deseydik. Bakanken aynı, ama bugün komisyonda farklı olamazsınız.
ALMANYA MESLEKİ EĞİTİME DEĞER VERDİĞİ İÇİN DÜNYANIN EN ÖNEMLİ ENDÜSTRİ ÜLKELERİNDEN BİRİDİR
Milletvekili Nail Çiler meclisteki konuşmasının devamında ise, işverenlerin nicelikli ve nitelikli ara elaman aradıklarını hatırlatarak, ‘’ Artık, bizim bölgede iş bulmamız için ara eleman değil, aranan eleman olacaksınız arkadaşlar. Ülkemizde, resmi ve özel olarak baktığınız zaman toplam 4 Bin 300 mesleki ve teknik lisemiz var. 12 Bin 700 lisenin sadece 4 Bin 300’ü mesleki okul. Ülkemizde 6 Milyon 800 bin öğrencinin sadece 1 Milyon 700 Bini mesleki okullarda eğitim alıyor. Almanya'ya baktığımız zaman 2 milyon 900 genel lisede okuyan öğrenci varken, 2 milyon250 bin öğrenci mesleki eğitim veren lisede okuyor. Almanya mesleki eğitime değer verdiği için dünyanın en önemli endüstri ülkelerinden biridir. Ezbere dayalı eğitim sistemi maalesef idrak etmiştir. Veriden değer elde eden, teknolojiye uyumlu, yapay zeka uyumlu eğitim modellerine ihtiyaç vardır. Değerli milletvekilleri, bu kanun teklifi, özel okul öğretmenlerine başka, devlet okullarına başka kriterler getiriyor. İlkokul, ortaokul, lise, toplam 100 bin civarında özel okul var. Yani toplam 55 bin okulun 8 bini özel okul. Siz devlette çalışacak öğretmenlere uyguladığınız kriterleri özel okullara uygulayamıyorsunuz. Çünkü uygularsanız sistem bir anda çöker.
Bu teklif öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz için daha sorunlu bir yapı oluşturur. Neden eğitim fakülteleri hakkında bir değişim talep etmiyor sunuz ? Neden mesleki eğitimde farklı bir yöntem sunmuyor sunuz?
ÇOCUKLARIMIZA KODLAMAYI ÖĞRETMENİZ GEREKİRKEN, ASKI DA TOSTU ÖĞRETTİNİZ !
Çiler, hükümet için bir kaç yıl önce meslek liselerinin memleket meselesi olduğunu söyleyerek, ‘’ Nerede o meslek liseleriyle ilgili çalışmalarınız ? sorusunu yöneltti. Çiler kürsüdeki konuşmasında, ‘’Birkaç yıl önce neydi? Memleket meselesi olmuştu meslek liseleri meselesi. Nerede o meslek liseleriyle ilgili çalışmalarınız? Neden öğretmen sorunlarına derman olmuyorsunuz. Bu kanun teklifinin amacı nedir? Öğretmenlerin geçim sıkıntısını çözemeyen, öğretmeni yoksulluktan kurtaramayan, çocukların okulda yeterli beslenmesini sağlamayan kanun teklifinin aslında hiç bir hükmü yoktur. Okur yazarlığı artıracak hamleleri 7-14 yaş aralığındaki çocuklarımıza, dijital dünyanın lisanı olan kodlamayı öğretmemiz gerekirken, askıda tost uygulamasını öğrettiniz. Çocuklarımız okulda askıda tostu da gördü !
DARICA PİRİRREİS MAHALLESİ’NDE YARIM KALAN OKUL BİTİRİLEMEDİ
Darıca Pirireis Mahallesi’nde 13 bin vatandaşın ikamet ettiğini belirten Nail Çiler, buradaki öğrenim sorununa da dikkat çekerek, burada bir okulun temelinin atıldığını ancak yarıda kaldığını söyledi. Nail Çiler, konuşmasının son bölümünde ise eğitim sisteminin yeniden yapılandırılması gerektiğinin altını çizerek ‘’Değerli arkadaşlar izlediğiniz yöntem yanlış. Önce ekonomik sorunları çözmelisiniz. Eğitim sisteminizi yeniden yapılandırarak mesleki eğitimi önemseyen, nitelikli nicelikli içerikler sunan bir nesil yetiştirilmeli. Siz eksik olan okulları tamamlamadan 9 yılda yeniden bir öğretmen yetiştirmek istiyorsunuz. Darıca'nın 245 bin nüfusu var. Türkiye'de 10 ilden büyük olan bir yerde Piri Reis Mahallesi'nde 13 bin kişi oturuyor. Sayın bakanım sizin zamanınızda burada bir okulun temeli atıldı. 3’üncü eğitim öğretim yılına girdik. Okul henüz tamamlanmadı. Ve müteahhit de bıraktı kaçtı bu okulları bitirin arkadaşlar. ‘’ dedi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: