GTO'da sigortacıların sorunları ele alındı
Sektörel sorunlar ve çözüm önerilerine yönelik toplantıların gerçekleştirilmesine öncülük eden Gebze Ticaret Odası’nın organizasyonunda, Odanın ilgili komitesinin üyeleri ve Gebze Sigorta Acenteleri, GTO Meclis Salonu’nda bir araya geldi.
Yayınlanma :
29.07.2022 13:21
Güncelleme :
31.07.2022 12:56


ÇİLER; SEKTÖRE OLAN GÜVEN AZALIYOR
Sigorta şiketlerinin, acentaları mağdur ettiğine de değinen Çiler; “Sigorta şirketleri, trafik sigortasında poliçe kesmemek için zorluk çıkarmaya başladı. Zorunlu poliçeyi kesemeyen acentelerın da müşteri kaybı yaşaması ile birlikte, sektöre olan güvenin de azalması söz konusu. Mağduriyetlerin giderilmesi için; trafik sigortasının yapılması hususunda bir havuz sistemi oluşturularak, tek bir sigorta şirketi altında poliçelerin hazırlanmasının karışıklıkları önleyeceğini düşünüyor, bu durumun vatandaşların işlerindeki aksaklıkların giderilmesi yönünde fayda sağlayacağına inanıyor, yapısal ve kalıcı önlemler alınmasını yetkililerden talep ediyoruz.” dedi.
Toplantının ana başlıkları şu şekilde gündeme alındı:
- Trafik teklifi bile alınamaması
- Teklif veren firmaların bölge onayı talep etmesi ve bölge onayında sürüncemeye bırakılması
- Yine teklif görüntülemesine izin veren ancak tanzim aşamasında çeşitli zorluklar çıkarılması
- Tahsilat süreçlerinde debit kart, müşteri kartı, banka havalesi gibi anlamsız yöntemlere başvurulması
- Acentelerin sorun yaşamasından ziyade, müşterilerine karşı mağdur edilmeleri ve bu nedenle müşteri kayıpları yaşanmaya başlanması ve yine aynı zamanda sigorta sektörüne güvenin sarsılmasının önüne nasıl geçilebileceği değerlendirildi.
- Trafik ve kasko fiyatlarındaki aşırı prim artışları değerlendirildi.
- Bölgemizdeki diğer meslek odaları, meslek grup ve dernekleri ile iletişime geçerek, zamlar ve poliçe tanziminde yaşadıkları sorunların talep edilmesine karar verildi.
- GTO 21.Meslek komitesi olarak, katılım sağlayacak acente yetkilileri ile birlikte ziyaret için, SEDDK’dan randevu talep edilmesi kararlaştırıldı.
- Yine sosyal medyayı etkin kullanarak, aslında sigorta müşterilerine yaşatılan güçlüklerin acente kaynaklı olmadığı, sigorta şirketlerinin uygulamaları neticesinde bu tür sorunlar oluştuğu anlatılmasına karar verildi.
- Ayrıca poliçe tanzimi yapılamayan müşterilerin direk CİMER ve Hazine Müşteşarlığı’na şikayette bulunmaları tavsiyelerinde bulunulması gerektiğinin altı çizildi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: