Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Gebze - Halkalı hattı 2019 yılı başında açılacak!

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Gebze- Halkalı demiryolu hattının ne zaman açılacağını sorduğu önergesine, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’dan yanıt geldi. Bakan Turhan, Gebze-Halkalı arasındaki tüm güzergâhların 2019 yılı başı itibariyle işletmeye açılacağını bildirdi.

Gebze - Halkalı hattı 2019 yılı başında açılacak!
27 Kasım 2018 - 11:49
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2019 yılı bütçesinin görüşüldüğü Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Bakan Cahit Turhan’a Gebze ve Halkalı arasındaki demiryolu hattının açılış tarihini sormuştu. Gürer’in sorusuna, Bakan Turhan yazılı yanıt verdi. Bakan Turhan açıklamasında, “Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) projesi kapsamında yürütülen ‘Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi (Sözleşme CR3)’ işi 2011 yılında ihale edilerek çalışmalara başlanılmıştır.
 
2019’DA İŞLETMEYE ALINMASI 
PLANLANIYOR
Sözleşme kapsamında Gebze - Pendik arası 20 km’lik güzergâhta Yüksek Hızlı Tren ( YHT) Hattı (T3) ile Gebze YHT İstasyonu ve Pendik YHT İstasyonu 25 Temmuz 2014 tarihinde tamamlanarak Ankara-İstanbul YHT Projesi ile eş zamanlı olarak işletmeye açılmıştır. Gebze-Pendik arası 20 km’lik güzergâhta (Tl ve T2) Banliyö Hatları ile 12 adet Banliyö istasyonunda çalışmalar devam etmektedir.   Ayrıca, Pendik-Ayrılık Çeşmesi arası 23,8 km 15 istasyon; Kazlıçeşme-Halkalı arası 19,2 km 11 istasyon için çalışmalar devam etmekte olup, Gebze-Halkalı arası tüm güzergâhın 2019 yılı başı itibariyle işletmeye alınması planlanmaktadır.” dedi.
 
TCDD DEĞERİ KORUNMALIDIR
CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Pendik-Ayrılık çeşmesi arasında 23.8 km hattın farklı nedenlerle uzun süredir tamamlanması nedeni ile bölgede ulaşım sorunun yoğunlaştığını belirterek daha öncede verilen açılış tarihlerine uyulmadığını, bu kez yolun tamamlanmasının sağlanmasını istedi. Gürer, “Geçmişte DDY çalışanı olan babamın da görev yaptığı Haydarpaşa istasyonunun özelliği ve önemi ne yazık ki geçmişi arar halde, bugün ki durumunun işlevli kılınmasını sağlayacak düzenlemeler ile korunması ve geleceğe TCDD değeri olarak taşınması sağlanmalıdır.” diye konuştu.