Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Darıca - Gebze Metro Hattı'nın ihalesine dev firmalardan yoğun ilgi

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen 15,6 Kilometrelik Darıca - Gebze Metro Hattı’nın ön yeterlilik ihalesine Türkiye’nin önde gelen firmaları katıldı.

Darıca - Gebze Metro Hattı'nın ihalesine dev firmalardan yoğun ilgi
01 Şubat 2018 - 15:21
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen 15,6 Kilometrelik Darıca - Gebze Metro Hattı’nın ön yeterlilik ihalesine Türkiye’nin önde gelen firmaları katıldı. 3. Hava Limanı, Osmangazi Köprüsü ve İzmir Otobanı, Ankara-İstanbul YHT Hattı, Dubai Metrosu gibi dev ihaleleri kazanan Gülermak, Nurol, Kolin, Cengiz, Özaltın, Doğuş, İçtaş, TAV Tepe Akfen gibi firmalar Darıca - Gebze Metrosu için de ön yeterlilik için başvurdu. 
 
15 DEV FİRMA ÖN 
YETERLİLİK İÇİN BAŞVURDU
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Gebze-Darıca arasında yapılacak Metro Hattında ilk adımı attı. Darıca - Gebze Metro Hattının inşası ön yeterlilik ihalesi için Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin Ana Hizmet Binası Meclis Salonu’nda ihale yapıldı. Ön yeterlilik ihalesine 15 iş ortaklığı katıldı. Ön yeterlilik ihalesini Genel Sekreter İlhan Bayram ile Genel Sekreter Yardımcıları Mustafa Altay ve Doğan Erol da izledi. 
 
DEV FİRMALARIN REFERANSLARI
Gebze Metrosu ön yeterlilik ihalesine katılan firmalar ülkemizde ve dünyada dev projelere imza attı.  Makyol İnşaat İstanbul Metrosu III. Aşama, IV. Levent-Ayazağa Kesimi, Gülermak İnşaat Sabiha Gökçen - Kaynarca Metro Hattı Yapım İşi, Dubai Metro Expo 2020 Yapım İşi , Polonya Varşova Metrosu Hat 2 Yapım İşi, Kolin İnşaat Gayrettepe-İstanbul Yeni Havalimanı Metro Hattı İnşaatı, Nurol İnşaat Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Projesi , Arifiye – Sincan Demiryolu Projesi, Ayaş Tüneli, Doğuş İnşaat Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy Metro Hattı Yapım İşi - Bulgaristan Sofia Metrosu Genişletme Projesi Yapım İşi , Ankara - İzmir Hızlı Tren Projesi Yapım İşi, Yüksel İnşaat Ankaray Hafif Raylı Sistem Hattı , Doha / KATAR Metrosu RTC/074/2013 Güney Kırmızı Hattı Yükseltilmiş ve Hemzemin Metro Yapım İşi, Yapı Merkezi İnşaat Katar Doha Metrosu Yapım İşi , Cezayir Sidi Bel Abbes Tramvay Hattı Yapım İşi , Cezayir Setif Tramvay Hattı Yapım İşi , Fas Casablanka Tramvay Hattı 2. Kesim Yapım İşi, Özaltın İnşaat Çekmeköy - Sancaktepe - Sultanbeyli Metrosu & Sarıgazi (Hastane) - Taşdelen - Yenidoğan Metrosu , Sivas – Erzincan Hızlı Demiryolu Projesi Kesim I , Palu – Genç – Muş Demiryolu Hattı İkmal Projesi ve Yapım İşi, Mapa İnşaat Kralkızı Barajı ve Hidroelektrik Santrali, İkizcetepeler Barajı, TAV Tepe Akfen İnşaat Atatürk Uluslararası Havalimanı, Kahire, Tiflis, Gazipaşa Batum, Adnan Menderes, Esenboğa Havalimanları, İÇTAŞ İnşaat İstanbul 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzay Marmara Otoyolu ortaklarından ST Petesrburg Köprüsü, Ordu-Giresun, Antalya Havalimanı.
 
KOCAELİMİZE HAYIRLI OLSUN 
İhale sonrası açıklamalarda bulunan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, “Kocaeli için oldukça önemli bir gün. Bugüne kadar Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı en büyük ihale. Kentimizin önemli bir ihtiyacıydı. Projemizin ön yeterlilik ihalesini yaptık. 15 firma katılım gösterdi. Bu firmalardan 7 tanesi yeterlilik alarak ikinci aşamaya geçecek. Gelen firmalar arasında Türkiye’nin en büyük firmaları var. Bu anlamda mutluyuz. İşi bilen firmalar burada. İnşallah bunların 7 tanesini komisyon seçecek. Ve kısa sürede ikinci aşamaya geçeceğiz. Yeterlilik alan firmalara hazırlanmaları için 40 günlük bir süre vereceğiz. İkinci ihaleyi Mart’ın ikinci yarısında yapmayı planlıyoruz. Bu senenin ilk yarısında metro inşaatına başlamak istiyoruz. İnşallah Kocaelimize, ülkemize hayırlı olur” dedi. 
 
KOCAELİ BİR ÜST LİGE ÇIKTI
İstanbul’a entegrasyon konusunda da değerlendirmelerde bulunan Bayram, “Gebze Marmaray İstasyonu ortak noktamız olacak olan Gebze OSB’deki istasyonumuzu Sabiha Gökçen Havalimanına kadar götüreceğiz. Bu çalışmalar planlara işleme aşamasında. Bu kapsamda da İstanbul’a metromuzu entegre etmeyi planlıyoruz. İhalemiz 4 buçuk yıl proje için öngörüldü. Finansmanını büyükşehir olarak biz sağlayacağız. Aylık 50 Milyon TL civarında hak ediş ödemesi gerçekleştirilecek. Bu önemli bir finans hadisesidir. Bu proje Kocaeli’nin bir üst lige çıktığını gösterir” dedi. 
 
 
İHALAYE KATILAN İŞ ORTAKLIKLARI
Bimhol inş.+Demce Yapı+Bestaş Yapı+Efecemler İnşaat
Genç İnş+Yüksel İnş.+Dentaş İnş.+Özka İnş.
Stroytransgaz AŞ.+Güriş İnş.+GLS inş.
Pers A.Ş+Asmin İnş.+Kuzu AŞ
Denk Aş+Özgün İnş.
Makyol İnş.+IC İçtaş İnş.+Astur İnş
Dbh Yo Aş.+Gürbağ İnş.+Yedgöze İnş.+Teb Ener. AŞ.+Ohitan İnş.
Cengiz İnş.+SSC İnş.
KMB Metro İnş.+Kutlutaş AŞ.+Çelikler İnş.+YSE Yap AŞ.
Gülermak İnş.+Doğuş İnş.+Nurol İnş.
Galgıç Ray+Metrostav İnş.+Tamyap Aş.+Fernas İnş.+İmaj Altyapı
Yapımerkezi İnş.+ Özaltın İnş.+ Tavtepe İnş.
Meting Raylı AŞ.+Met-Gün İnş.+Eze İnş.+Gökçe İnş.
Bayburt Grup AŞ.+Kolin inş.+Aga En. Aş.+Özgün Yap.+ Şenbay Mad.
RBI İnş.+Didoray AŞ. 
 
HATTIN YÜZDE 94’Ü 
YERALTINDAN GEÇECEK
İnşaat çalışmaları sırasında günlük yaşamın olumsuz etkilenmemesi için çalışmalar  “derin tünelle” geçilecek. Hattın 14,7 kilometresi tünel 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz tam otomatik metronu kullanılacağı Gebze metro hattı 1080 yolcu kapasiteli olacak. Sürücüsüz metro 12 istasyonlu, 15,6 kilometrelik metro hattında sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak. Gebze-Darıca arasında uzanacak 15.6 kilometrelik metro hattı çalışmasının bin 560 günde tamamlanarak hizmete girmesi planlanıyor. Darıca, Gebze ve OSB’ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak. 
 
12 İSTASYON 19 DAKİKA 
Metro araçlarının her türlü bakım ve onarımına cevap verecek bakım onarım sahası ile araç deposu ve kontrol kumanda merkezi hattın sonundaki Pelitli bölgesinde yapılacak. Planlanan TCDD Gar istasyonu ile Marmaray ve Hızlı Tren üzerinden İstanbul başta olmak üzere diğer şehirler ile bağlantı sağlanacak. İlk istasyon olan Darıca Sahil İstasyonundan başlayacak olan yolculuk, 12. ve son istasyon olan OSB istasyonunda 19 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanacak.
 
ARAÇLARDA SÜRÜCÜ OLMAYACAK
Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. Otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti sürücüsüz, yolcu taleplerine daha iyi yanıt verebilme metroların cazibesi artırıyor.  Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi Gebze- Darıca hattında da uygulanacak.
 
SEFER SAYILARI İSTENDİĞİNDE ARTTIRILABİLECEK
Bu sistem daha iyi ivmelenme, frenleme ve işletme hızı sayesinde son duraklar arası minimum yolculuk süresi ile daha üstün bir hizmet sağlıyor. Buna bağlı olarak yolcunun ortalama bekleme süresinde azalırken yolcu yığılmalarının da önüne geçiliyor. İstasyonlardaki bekleme süreleri şartlara göre Kontrol Merkezi’nden ayarlanabiliyor. Personel bulunmayan trenlerde tren arızalarında daha fazla gecikme olabiliyor. Gecikme süresi uç istasyonlarda trenler hemen geri döndürerek giderilebilir veya boşlukları gidermek üzere sisteme yedek trenler dahil edilebilir. 
 
TÜM MÜDAHALELER KONTROL MERKEZİNDEN 
Sürücülü trenlerde sürücünün kabin değişmesi zaman alacağından bu gecikme süresi daha zor gideriliyor. Sürücüsüz metro sistemlerinde sürücü bulunmadığından sürücünün yaptığı tüm müdahale ve kontrolleri elektronik sistemler yardımı ile Trafik Kontrol Merkezi’nden yapılıyor. Trenin arıza, yangın, acil durum gibi durumlarda Kontrol Merkezi’ndeki tren ile ilgili iş istasyonuna gelen alarm bilgisine göre trene müdahale ediliyor. Tüm müdahaleler Kontrol Merkezinden yapılıyor.
 
MİLYONLARCA EURO 
TASARRUF SAĞLANMIŞ OLACAK
Gebze metro hattının devreye alınması ile birlikte 2023 yılında 11 milyon araçtan başlayarak her yıl artan oranla 2035 yılında 37 milyon aracı aşan bir karayolu araç değerlerinde azalma sağlanacak. Bu da 2023 yılında 6 milyon Euro ile başlayıp her yıl artarak 2035 yılında 16 milyon Euro’yu aşan tasarrufu beraberinde getirecek. 2035 yılına gelindiğinde toplamda 136 milyon Euro’yu aşan bir tasarruf sağlanmış olacak. Bunun dışında 2 milyon TL’lik karayolu bakım onarım maliyetinde tasarruf gerçekleştirilecek.
 
EMİSYON SALIMI OLMAYACAK 
DOĞA KİRLENMEYECEK
Gebze metro hattının işletmeye başlamasıyla çevre kirliliğinin giderilmesi için kullanılacak maliyetler aşağıya çekilmiş olacak. 2023 yılında 126 bin Euro ile başlayan, her yıl artarak 2035’de 387 bin Euro’ları bulması öngörülen çevresel maliyetler ortadan kalkacak. Böylelikle 2035 yılına kadar 3,3 milyon Euro’luk çevre kirliliğinin bertaraf maliyeti önlenecek. Depo sahasında yapılacak olan 5000 metrekarelik güneş paneli tarlası ile işletmenin iç ihtiyaç için harcayacağı elektrik giderlerinin ortadan kaldırılması planlanıyor. Araç yıkıma ünitelerinin sularının tekrar tekrar kullanılması ile su tüketimi minimize edilerek gelecek nesillere yeşil bir dünya bırakma vizyonu oluşturuluyor.