Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Bölge tarihinin en büyük yatırımı; Darıca-Gebze Metrosu!

5 milyar TL’lik yatırım bütçesiyle bölge tarihinin en büyük yatırımı olan Gebze-Darıca Metro Hattı'nın inşaatında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 15,6 kilometre uzunluğunda ve 11 istasyondan oluşan Darıca-Gebze Metro hattının 2023 yılının sonunda bitirilmesi planlanıyor.

Bölge tarihinin en büyük yatırımı; Darıca-Gebze Metrosu!
21 Mayıs 2021 - 13:11 - Güncelleme: 25 Mayıs 2021 - 13:15
Darıca Dergisi ekibi, bölge tarihinin en büyük yatırımı olan Darıca-Gebze Metro Hattı çalışmalarını takip etmek için yerin altına indi. Kocaeli’de, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yapımı sürdürülen ve tamamlandığında Kocaeli ile İstanbul’u Marmaray bağlantısı ile birbirine bağlayacak olan Gebze-Darıca metro hattı inşaatında çalışmalar devam ediyor. Gebze ve Darıca'nın Kocaeli'nin ilçeleri olmasından dolayı metro sistemi Türkiye'de il merkezi dışındaki ilk metro ağı olacak. Metro hattının 2023 yılının sonunda bitirilmesi planlanıyor.

TOPLAM 11 İSTASYON OLACAK
Darıca’nın sahilinden başlayıp Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde sonlanan ve bu iki ilçe merkezinin önemli lokasyonlarında istasyonları bulunan, aynı zamanda Marmaray’ın Gebze istasyonunda İstanbul’un raylı sistem hatları ile entegre olmasını sağlayan 15,6 km (14,7 km yeraltı, 0,9 km hemzemin) uzunluğunda ve 11 istasyona sahip Kocaeli’nin işletmeye açılacak ilk metro hattındaki çalışmalar sona erdiğinde Darıca’nın sahilinden metroya binerek Gebze OSB’ye 19 dakikada konforlu ve kesintisiz bir ulaşımın önü açılmış olacak.

İSTANBUL METROSU'NA BAĞLANTI
Darıca-Gebze Metrosu'nu İstanbul ile Entegrasyon Hattın fonksiyonunu arttıran en önemli hizmetinin başında İstanbul’a bağlantı sağlaması olacak. 3. Havalimanından metroya binen bir yolcu tamamen raylı sistem hatları ile aktarma yaparak Gebze’nin Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşabilecek. Yenikapı’dan Marmaray’a binecek olan yolcu tek bir aktarma ile Darıca’nın sahiline, merkezine veya Gebze’nin merkezine ve de Organize Sanayi Bölgesi’ne ulaşabilecek. Bunlara ilaveten İstanbul’un Tuzla ve Sabiha Gökçen Havalimanı metro hatlarına da entegre olma imkanı sağlayacak. Ayrıca Gebze- Darıca Metrosu, park et/devam et alanları TCDD Gar istasyonu ile Adliye istasyonunda en az 500 araçlık otoparklarla verimli bir hizmet verecek.

SİNYALİZASYON SİSTEMİ ASELSAN'DAN
Körfez bölgesi için büyük öneme sahip Gebze-Darıca Metro Hattı'nın sinyalizasyon sistem çözümlerinin yapımını kapsayan ihaleyi 17 milyon avro bedelle kazanan ASELSAN, ana yüklenici EZE İnşaat ile imzaların atılmasının ardından hızla çalışmalara başladı. Toplamda 28 aracın (7 set) hizmet vereceği Gebze-Darıca Metro Hattı, 15,5 kilometre uzunluğunda ve 11 istasyondan oluşuyor. Metro, operatörsüz işletme (CBTC GoA4) olarak tanımlanan sinyalizasyon sistemine sahip olacak.

SÜRÜCÜSÜZ METRO
Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. otomasyon düzeyinde bulunan (GoA4) tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti sürücüsüz, yolcu taleplerine daha iyi yanıt verebilme metroların cazibesini artırıyor. Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi Gebze- Darıca hattında da uygulanacak.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum