Muhtar adayı Orhan

Sağlıksız Çocuk Yiyecekleri

Lütfi USLU

Lütfi USLU

E-Posta : uslulutfi@yahoo.com

 Promosyonun ve reklamın, sağlıksız çocuk yiyeceklerinin tüketimine etkisini ve Darıcalılar’ın tüketim alışkanlıklarını inceledik.

 

Bilimsel çalışmalar çocukların maruz kaldığı televizyon reklamlarının büyük kısmının, besin değeri düşük olan, temel gıdalar dışındaki yiyeceklere yönelik olduğunu gösteriyor

 

 

Çocuklar, içerisindeki yağ, şeker ve tuz oranı yüksek olan, ileriki yaşlarda bulaşıcı olmayan hastalıklara yakalanma riskini arttıran, sağlıksız ürünlerin tanıtımlarına maruz kalıyorlar.

 

Dünya Sağlık Örgütü geçtiğimiz hafta sağlıksız ürünlerinin çocuklara reklam, promosyon vb. yöntemlerle tanıtımının yapılmasına karşı önlem alınması gerektiğini duyurdu. Acaba sağlıksız ürünlerin cezp edici reklamlarının, çocuklarımızın tüketim tercihlerini, kendilerinin farkında olmadan etkilediğinin biz farkında mıyız?

 

Araştırmalara göre televizyon reklamları sağlıksız yiyecek ve içeceklerin tüketilmesinden önemli ölçüde sorumludur. Ve birçok bulguya göre televizyon reklamları çocukların yiyecek tercihlerini, satın alma isteklerini ve tüketim biçimlerini etkilemektedir.

 

Dünya Sağlık Örgütü doymuş yağ, trans yağ, serbest şeker ve tuz içeren yiyeceklerin, abartılı tanıtım faaliyetlerinin kısıtlanması için adım atılması gerektiğini belirtmektedir.

 

İnsan sağlığını tehdit eden kardiyovasküler hastalıklar, kanser, diyabet gibi bulaşıcı olmayan hastalıkların önemli sebeplerinden bir tanesi sağlıksız beslenmedir. Bu yüzden çocuklarımızın beslenme şekilleri, ileriki yıllardaki halk sağlığının önemli belirleyicilerinden olacağından, çocukları sağlıklı beslenmeleri için teşvik etmeliyiz.

 

Bilimsel çalışmalar çocukların maruz kaldığı televizyon reklamlarının büyük kısmının, besin değeri düşük olan, temel gıdalar dışındaki yiyeceklere yönelik olduğunu gösteriyor. Zayıf beslenme; kanser, diyabet, kardiyovasküler hastalıklar ve kronik akciğer hastalığına sebep olan dört faktörden bir tanesidir. Bu hastalıkların dünyadaki ölümlerin %60’ından sorumlu olduğu düşünülürse, çocukların beslenme alışkanlıklarını etkileyen olumsuz tanıtım ve promosyon tekniklerinin zararını daha iyi anlayabiliriz.


İzlenme: 1083
htmlPaginator

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

Misafir olarak yorum yapıyorsunuz. Üye Girişi yapın veya Kayıt olun.

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR

YAZARLAR

KOCAELİ - HAVA DURUMU

KOCAELI

ÇOK OKUNANLAR

FOTO GALERİ

VİDEO GALERİ