Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

65 yaş üstü ücretsiz ulaşım sorunu çözüldü

Yolcular ve otobüsçüler arasında tartışmalara yol açan ücretsiz ulaşım sorunu çözüldü. Maliye Bakanlığı, esnafa aylık 750 TL ödeyecek. İstanbul ve Ankara’da bin TL ödenecek.

65 yaş üstü ücretsiz ulaşım sorunu çözüldü
06 Ocak 2016 - 16:24
 Kamuoyunda uzun zamandır 65 yaş üzeri, engelli ve engelli yakını, şehit yakını ve gazilerin halk otobüsü ve deniz ulaşım araçlarıyla ücretsiz taşınmasına ilişkin yaşanan tartışmalar son buldu. Kocaeli Otobüs ve Minibüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt ve yönetimi tarafından başlatılan girişimler neticesinde bakanlıklardan ödenek çıktı. 

 

RESMİ GAZETEDE YAYIMLANDI

Maliye Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, 7 Kasım 2015’e kadar hazırlaması gereken yönetmeliği iki ay gecikmeyle tamamladı. “Ücretsiz Seyahat Kapsamında Yapılacak Gelir Desteği Ödemesine İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

 

750 TL DESTEK

Yönetmelikle birlikte, otobüs ve minibüsçüler ile deniz ulaşım araçlarına ilişkin ücretsiz ulaşım desteğinin ne kadar olduğu belirlendi. Buna göre büyükşehir statüsünde olan ilimizde her bir ulaşım aracına aylık 750 TL destek verilecek. Bu destek İstanbul ve Ankara’da bin TL, büyükşehir olmayan illerde ise 600 TL olarak ödenecek. Yönetmelikle birlikte, bakanlıktan il müdürlüklerine gönderilecek olan destek ödemeleri, belediyeler aracılığıyla her ay otobüsçülerin hesaplarına yatırılacak.

 

KİMLER YARARLANACAK

Destekten, şehir içi kara ve deniz taşımacılığında taksi, taksi dolmuş, dolmuş, rekreatif, turistik ve servis amaçlı kullanılan araçlar dışındaki özel şahıs veya şirketlere ait, mevzuatına göre ayakta yolcu taşıyabilen araçları ya da denizyolları araçları kullanılmak suretiyle sunulan şehir içi toplu insan ulaşımına yönelik hizmetleri kapsıyor. Destek, ücretsiz ulaşım hakkına sahip olan yolculardan hiçbir ücret talep edilmemesi karşılığında esnafa ödenecek. Şehirlerarası yolcu taşıyan firmalar destekten yararlanamayacak.

 

UYGULAMA NASIL OLACAK

Yönetmeliğe göre, belediyeler şehir içi toplu taşıma hizmeti için yetki vermiş olduğu işletmecilerin adı soyadı/unvanı, yetki belgesinin tarihi, sayısı ve süresi, araç plaka numarası, ilgili ayda aracın fiilen çalışıp çalışmadığı şeklindeki bilgilerin ekli olduğu yazıyı, her ayın son gününden itibaren beş iş günü içerisinde Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’ne gönderecek. Genel müdürlük, inceleme yaptıktan sonra belediyenin talebini 5 iş günü içinde icmal tablosu düzenleyerek Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na iletecek.

 

ÖDEME BÜYÜKŞEHİR’DEN

Bakanlık ödemenin yapılması için icmal tablosu ve ödeneği Maliye Bakanlığı İl Müdürlüklerine gönderecek. Müdürlük, ödeme emriyle destek ödemesini belediyelerin hesaplarına aktaracak. Belediyeler de işletmecilerin hesaplarına parayı aktaracak. Ödemelere ilişkin genel müdürlük ve belediyelerin işlemlerini İçişleri Bakanlığı, il müdürlüklerinin işlemlerini de Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı denetleyecek. Otobüs ve minibüslerin denetimini ise belediyeler yapacak.

 

GERİ ALINACAK

Yönetmeliğe göre, yükümlülüklerini yerine getirmeyerek haksız yere ödemeye neden olanlar ile haksız yere ödemeden yararlanmak üzere, sahte veya içeriği itibarıyla gerçek dışı belge düzenleyen ve kullanan işletmeciler hakkında cezai ve diğer kanuni işlemler yapılacak. Gerçekdışı beyanda bulunan işletmeciler, haksız yere aldıkları ödemeyi bir ay içinde gecikme zammı ile idareye geri ödemek zorunda kalıyor.

 

GEÇMİŞ DÖNEM DE ÖDENECEK

İlimizdeki otobüs ve minibüs işletmecilerinin en çok merak ettiği konulardan biri de 7 Nisan’da çıkan yönetmelikten bu yana biriken ödemelerin nasıl yapılacağıydı. Yönetmelikte, bu konu da açıklandı. Buna göre, geçmiş dönem ödemesi, yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 60 gün içerisinde işletmecilere ödenecek. İşletmeciler, geçmiş dönem ödeneklerini iki ay içerisinde toplu olarak alabilecekler